Opak Ambalaj ve Etiketleme Sanayi Ticaret Ltd. Şti.

Dil Seçiniz : clock-icon7/24 Hizmetinizdeyiz

logo

   TEKLİF İÇİN ARAYIN!  +90 (216) 394 10 13

bilgi@opakambalaj.com.tr

Koronavirüs Hastalığı (COVID-19) Alınan Önlemler

Koronavirüs Hastalığı (COVID-19) Alınan Önlemler

Koronavirüs Hastalığı (COVID-19) Alınan Önlemler

OPAK COVID-19 ÖNLEMLERİ

Opak olarak Covid-19’a karşı dört başlıkta aksiyon alıyoruz.

1. İşgücünün Korunması

İşgücümüzü korumak için Sağlık Bakanlığı, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Dünya Sağlık Örgütü (WHO), Occupational Safety and Health Act (OSHA) ve Centers for Disease Control and Prevention’ın (CDC) güncel uyarılarını takip ediyor ve işyerimizde uyguluyoruz.

• İşletmede, araçlarımızda ve personel servislerimizde gerekli dezenfeksiyonu yaptık.

• Sağlık Bakanlığı’nın 14 kuralını bütün personelimizle paylaştık.

• Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın 7 uyarısını bütün personelimizle paylaştık ve uyguluyoruz.

   o Ateş ölçüm kuralı

   o Takip kayıt kuralı

   o Beyan kuralı

   o Hijyen kuralı

   o 1,5 metre kuralı

   o İş sürekliliğini sağlama kuralı

   o Bilgilendirme kuralı

• Sık kullanılan ve temas edilen yüzeylerin (kapı kolu, aydınlatma anahtarları, bilgisayar klavyesi, ofis masaları, çalışma masaları ve çalışma yapılan makineler vb.) günlük olarak temizlenmesi ve dezenfekte edilmesini sağlıyoruz.

• Gerekli olan personele kişisel koruyucu ekipman sağladık.

• Personelimize ateşleri olduğunda, öksürdülerinde ya da solunum zorluğu çektiklerinde doktorumuza görünmelerini bildirdik.

• Hastalarsa işe gelmemelerini söyledik.

• Çalışanlarımıza ve tır şoförlerine, kuryelere, müşterilerimize ve diğer ziyaretçilerimize sıklıkla ellerini su ve sabunla yıkamaları ve dezenfektan kullanmaları yönünde bilgi veriyoruz.

• Çalışanlarımıza diğerlerinin telefonu, masası, ofisi ya da iş araçlarını kullanmamalarını ilettik.

• İşletmemize dışarıdan sözleşmeli personel alımı yapmıyoruz.

• İşletmemizi havalandırıyoruz.

• Virüsün yayılmasını engellemek adına güvenlik personelimizle kapıdan hizmet vermeye başladık. Dışarıdan hiçkimsenin üretim alanına ve ofislere girmesine izin vermiyoruz.

• Çalışanların, müşterilerin ve tedarikçilerin temasını azaltmak için yüz yüze görüşmeler yerine sanal araçları kullanıyoruz ve  ortak alanlarda (yemekhane, mola yerleri vb.) sosyal mesafe kuralını uyguluyoruz.

• 65 yaş üstü ve kronik rahatsızlığı (şeker, tansiyon vb.) olan  personelimize izin verdik.

• Bütün dışarıdan ziyaretler, bakım randevuları, denetimler zorunlu olmadıkça ertelendi.

• Bütün güvenlik ve karşılama personeli maske ve eldiven gibi kişisel koruyucu ekipmanla donatıldı.

• Bütün kargo paketleri güvenlikte dezenfekte edildikten sonra personele teslim ediliyor. İşin dışında kişisel teslimatlara izin verilmiyor.

• Bütün iş görüşmeleri online olarak yapılacak ve son görüşmeye katılacak adaydan sağlık raporu istenecek.

• Mescit ibadet edenlerin arasında en az 1,5 metre olacak şekilde düzenlendi.

• Yemek ve çay molaları insan yoğunluğunu azaltacak şekilde düzenlendi.

• Yemekhane yemek öncesi ve sonrası düzenli olarak temizleniyor ve masaların dezenfeksiyonu yapılıyor.

• Personelin ve servis sürücüsünün ateşi servis personeli tarafından kontrol ediliyor.

• Şirket araçları kullanım öncesi dezenfekte ediliyor.

• Çalışanlar toplu taşımayı kullanmamaları konusunda bilgilendirildi.

• Dezenfeksiyon üniteleri işletmenin her yerinde olacak şekilde artırıldı.

• Farkındalığı artırmak için uyarılar yemekhane, soyunma odası, tuvalet gibi ortak kullanım alanlarında paylaşıldı.

• Her vardiya öncesinde 10 dakikalık bir temizlik ve dezenfeksiyon yapılıyor.

• Bütün çalışanlara kişisel kullanımları için dezenfektan ya da kolonya dağıtıldı.

• Çalışanlara kullandıkları makina ekipman ve masalarını temizlemeleri için dezenfektan dağıtıldı.

• Bütün çalışanlardan sağlık beyan formu doldurmaları, son seyahatleri ya da seyahate gitmiş kişilerle temaslarına dair bilgi vermeleri, İSG ve İK bölümlerine bir değişiklik olduğunda haber vermeleri istendi.

• Ekip liderleri çalışanların öksürük, ateş gibi semptomlar gösterip göstermediğini kontrol ediyor. Gerekli görülenler acil olarak sağlık kuruluşuna sevk edilecek ve süreç İK bölümü tarafından takip edilecektir.

• İşe gelmeyen personel İK bölümü tarafından aranacak ve bir sağlık probleminin olup olmadığı öğrenilecektir.

2. Tedarik Zincirinin İstikrarı

• Mevcut tedarikçilerimizle çalışmaya devam ediyor ve sipariş yönetimini online yapıyoruz.

• Envanterimizi daha iyi yönetmek için depo yönetim sistemimize yatırım yaptık ve daha iyi bir yer optimizasyonu için geliştiriyoruz.

• Üretim kapasitemizi öngörülen üretim planlarına göre optimize ediyoruz.

• Kritik stok seviyelerini korumak için yeni personel alımı yapabiliriz.

• Dağıtım rotalarımızı kendi tırımızı ve sürücümüzü kullanarak optimize ediyoruz. 

3. Müşteri Odaklılık

• İş ortaklarımızla çift yönlü iletişim kuruyor ve senaryo tabanlı riskleri değerlendiriyoruz.

• Yayılımı önleme müdahaleleri kapsamında iş ortaklarımızla sadece sanal olarak iletişim kuruyoruz ve bütün iş gezilerimizi iptal ettik.

4. Finansal Stres Testi

• Kriz yönetimi ve senaryo planlama pratikleri çerçevesinde  finansal durumu ve ekonomik gidişatı sürekli control ediyoruz.

• Finansal stress testi, özellikle farklı senaryolarda işletme sermayesi gereklilikleri konusunda gerekli çalışmaları yapıyoruz.

• Bütün iş liderlerimizin farklı senaryolar konusunda hizalanmasını sağladık.